2018年6月24日 星期日

哥林多前書14:13-19


14:13 所以那說方言的,就當求著能翻出來。
14:14
我若用方言禱告,是我的靈禱告,但我的悟性沒有果效。
14:15
這卻怎麼樣呢?我要用靈禱告,也要用悟性禱告;我要用靈歌唱,也要用悟性歌唱。
14:16
不然,你用靈祝謝,那在座不通方言的人,既然不明白你的話,怎能在你感謝的時候說「阿們」呢?
14:17
你感謝的固然是好,無奈不能造就別人。
14:18
我感謝上帝,我說方言比你們眾人還多。
14:19
但在教會中,寧可用悟性說五句教導人的話,強如說萬句方言。

13 For this reason the one who speaks in a tongue should pray that they may interpret what they say. 14 For if I pray in a tongue, my spirit prays, but my mind is unfruitful. 15 So what shall I do? I will pray with my spirit, but I will also pray with my understanding; I will sing with my spirit, but I will also sing with my understanding. 16 Otherwise when you are praising God in the Spirit, how can someone else, who is now put in the position of an inquirer,[d] say “Amen” to your thanksgiving, since they do not know what you are saying? 17 You are giving thanks well enough, but no one else is edified.
18 I thank God that I speak in tongues more than all of you. 19 But in the church I would rather speak five intelligible words to instruct others than ten thousand words in a tongue.

**********

    保羅用誇飾的手法,再次談到悟性的重要:「我感謝上帝,我說方言比你們眾人還多。但在教會中,寧可用悟性說五句教導人的話,強如說萬句方言。

    可見在保羅的心中,是多麼看重基督信仰必須用清楚的話語傳講,讓人能夠明白真裡而接受耶穌基督為救主!所以,他不鼓勵方言,鼓勵人即使講五句讓人明白的話,還是勝過萬句人不明白的方言!

    親愛的弟兄姐妹們,讓我們相信上帝是多麼喜歡人能清楚回應他的呼召,快快使用人能懂的話,來呼召人成為耶穌基督的門徒吧!


沒有留言: