2018年6月27日 星期三

哥林多前書15:29-34


15:29 不然,那些為死人受洗的,將來怎樣呢?若死人總不復活,因何為他們受洗呢?
15:30
我們又因何時刻冒險呢?
15:31
弟兄們,我在我主基督耶穌裡,指著你們所誇的口極力地說,我是天天冒死。
15:32
我若當日像尋常人,在以弗所同野獸戰鬥,那於我有甚麼益處呢?若死人不復活,我們就吃吃喝喝吧!因為明天要死了。
15:33
你們不要自欺;濫交是敗壞善行。
15:34
你們要醒悟為善,不要犯罪,因為有人不認識上帝。我說這話是要叫你們羞愧。

29 Now if there is no resurrection, what will those do who are baptized for the dead? If the dead are not raised at all, why are people baptized for them? 30 And as for us, why do we endanger ourselves every hour? 31 I face death every day—yes, just as surely as I boast about you in Christ Jesus our Lord. 32 If I fought wild beasts in Ephesus with no more than human hopes, what have I gained? If the dead are not raised,
“Let us eat and drink,
    for tomorrow we die.”[d]
33 Do not be misled: “Bad company corrupts good character.”[e] 34 Come back to your senses as you ought, and stop sinning; for there are some who are ignorant of God—I say this to your shame.

************

    基督的復活是保羅努力服事的根據,也因為他相信,所以他可以不畏懼各樣的困難來傳主的道,尤其是在外邦人中間為主建立教會,使得教會不僅是猶太人的,更是萬族萬民的!

    其實我們也是被基督的復活激勵,相信我們也會復活,更相信復活已經發生在我們身上的!所以,我們可以說靠著基督受過罪惡與死亡,因為我們從基督領受了生命和聖靈,而使我們可以有勇氣,來面對各樣的考驗,來見證基督的拯救!

    也因為我們屬基督,相信我們會復活,所以要靠基督所賜的聖靈,活出新生的樣式,見證基督的榮美!

沒有留言: