2019年1月29日 星期二

創世記13:14-18

13:14 羅得離別亞伯蘭以後,耶和華對亞伯蘭說:「從你所在的地方,你舉目向東西南北觀看;
13:15
凡你所看見的一切地,我都要賜給你和你的後裔,直到永遠。
13:16
我也要使你的後裔如同地上的塵沙那樣多,人若能數算地上的塵沙才能數算你的後裔。
13:17
你起來,縱橫走遍這地,因為我必把這地賜給你。」
13:18
亞伯蘭就搬了帳棚,來到希伯崙幔利的橡樹那裡居住,在那裡為耶和華築了一座壇。

14 The Lord said to Abram after Lot had parted from him, “Look around from where you are, to the north and south, to the east and west. 15 All the land that you see I will give to you and your offspring forever. 16 I will make your offspring like the dust of the earth, so that if anyone could count the dust, then your offspring could be counted. 17 Go, walk through the length and breadth of the land, for I am giving it to you.”
18 So Abram went to live near the great trees of Mamre at Hebron, where he pitched his tents. There he built an altar to the Lord.

**************

    亞伯拉罕在上帝的帶領之下,不是祭壇就是帳棚,這耶就是說上帝雖然沒有嗣給亞伯拉罕土地,卻是賜下祂的同在,讓亞伯拉罕不論到那裡都可以敬拜上帝,都可以榮耀上帝的名。

    然而上帝並非讓亞伯拉罕白白奔走,上帝應許他說:「從你所在的地方,你舉目向東西南北觀看;凡你所看見的一切地,我都要賜給你和你的後裔,直到永遠。我也要使你的後裔如同地上的塵沙那樣多,人若能數算地上的塵沙才能數算你的後裔。你起來,縱橫走遍這地,因為我必把這地賜給你。

    也因為這樣,亞伯拉罕的後裔以色列人,上帝賜他們迦南地為業。雖然他們曾經在埃及當奴隸,受埃及人壓迫,但是他們卻在摩西和約書亞的引導,出埃及通過曠野,進入迦南美地!



沒有留言: