2019年9月2日 星期一

出埃及記29:38-46


29:38 「你每天所要獻在壇上的就是兩隻一歲的羊羔;
29:39
早晨要獻這一隻,黃昏的時候要獻那一隻。
29:40
和這一隻羊羔同獻的,要用細麵伊法十分之一與搗成的油一欣四分之一調和,又用酒一欣四分之一作為奠祭。
29:41
那一隻羊羔要在黃昏的時候獻上,照著早晨的素祭和奠祭的禮辦理,作為獻給耶和華馨香的火祭。
29:42
這要在耶和華面前、會幕門口,作你們世世代代常獻的燔祭。我要在那裡與你們相會,和你們說話。
29:43
我要在那裡與以色列人相會,會幕就要因我的榮耀成為聖。
29:44
我要使會幕和壇成聖,也要使亞倫和他的兒子成聖,給我供祭司的職分。
29:45
我要住在以色列人中間,作他們的上帝。
29:46
他們必知道我是耶和華他們的上帝,是將他們從埃及地領出來的,為要住在他們中間。我是耶和華他們的上帝。」

38 “This is what you are to offer on the altar regularly each day: two lambs a year old. 39 Offer one in the morning and the other at twilight. 40 With the first lamb offer a tenth of an ephah[c] of the finest flour mixed with a quarter of a hin[d] of oil from pressed olives, and a quarter of a hin of wine as a drink offering. 41 Sacrifice the other lamb at twilight with the same grain offering and its drink offering as in the morning—a pleasing aroma, a food offering presented to the Lord.
42 “For the generations to come this burnt offering is to be made regularly at the entrance to the tent of meeting, before the Lord. There I will meet you and speak to you; 43 there also I will meet with the Israelites, and the place will be consecrated by my glory.
44 “So I will consecrate the tent of meeting and the altar and will consecrate Aaron and his sons to serve me as priests. 45 Then I will dwell among the Israelites and be their God. 46 They will know that I am the Lord their God, who brought them out of Egypt so that I might dwell among them. I am the Lord their God.

************

    耶和華上帝要以色列人記念的事情是:「我要住在以色列人中間,作他們的上帝。他們必知道我是耶和華─他們的上帝,是將他們從埃及地領出來的,為要住在他們中間。我是耶和華─他們的上帝。」

    而上帝同在的記號,在廣大的以色列人是「會幕」,因為上帝宣告:「這要在耶和華面前、會幕門口,作你們世世代代常獻的燔祭。我要在那裡與你們相會,和你們說話。我要在那裡與以色列人相會,會幕就要因我的榮耀成為聖。」

    在舊約時代有可見的「會幕」,在新約時代是不可見「會幕」,因為上帝藉由聖靈的內注來表達祂的同在,也透過聖靈來紀念我們是在基督裡被上帝拯救的人。正如使徒彼得所說:「你們各人要悔改,奉耶穌基督的名受洗,叫你們的罪得赦,就必領受所賜的聖靈;因為這應許是給你們和你們的兒女,並一切在遠方的人,就是主─我們上帝所召來的。」(使徒行傳2:38-39

    親愛的弟兄姊妹在舊約只有亞倫的家歸上帝為聖,在新約時代凡領受聖靈的都歸上帝為聖,就如使徒彼得的宣告!讓我們為此感謝上帝,榮耀歸於主名!



沒有留言: