2019年11月1日 星期五

利未記20:1-9


20:1 耶和華對摩西說:
20:2
「你還要曉諭以色列人說:凡以色列人,或是在以色列中寄居的外人,把自己的兒女獻給摩洛的,總要治死他;本地人要用石頭把他打死。
20:3
我也要向那人變臉,把他從民中剪除;因為他把兒女獻給摩洛,玷污我的聖所,褻瀆我的聖名。
20:4
那人把兒女獻給摩洛,本地人若佯為不見,不把他治死,
20:5
我就要向這人和他的家變臉,把他和一切隨他與摩洛行邪淫的人都從民中剪除。
20:6
「人偏向交鬼的和行巫術的,隨他們行邪淫,我要向那人變臉,把他從民中剪除。
20:7
所以你們要自潔成聖,因為我是耶和華你們的上帝。
20:8
你們要謹守遵行我的律例;我是叫你們成聖的耶和華。
20:9
凡咒罵父母的,總要治死他;他咒罵了父母,他的罪(原文是血;本章同)要歸到他身上。

The Lord said to Moses, “Say to the Israelites: ‘Any Israelite or any foreigner residing in Israel who sacrifices any of his children to Molek is to be put to death. The members of the community are to stone him. I myself will set my face against him and will cut him off from his people; for by sacrificing his children to Molek, he has defiled my sanctuary and profaned my holy name. If the members of the community close their eyes when that man sacrifices one of his children to Molek and if they fail to put him to death, I myself will set my face against him and his family and will cut them off from their people together with all who follow him in prostituting themselves to Molek.
“‘I will set my face against anyone who turns to mediums and spiritists to prostitute themselves by following them, and I will cut them off from their people.
“‘Consecrate yourselves and be holy, because I am the Lord your God. Keep my decrees and follow them. I am the Lord, who makes you holy.
“‘Anyone who curses their father or mother is to be put to death. Because they have cursed their father or mother, their blood will be on their own head.

*************

    上帝在這裡說明聖潔的來源:「所以你們要自潔成聖,因為我是耶和華─你們的上帝。你們要謹守遵行我的律例;我是叫你們成聖的耶和華。」

    者也就是說聖潔是來自與上帝的關係,因為耶和華是以色列人的上帝,是上帝讓以色列人成聖!不是人靠修行或做好事成聖,是因為被上帝揀選為子民,才成為聖潔!

    也因要逃避偶像,不要隨從周邊的人之惡習,尤其是崇拜偶像,不合理的獻祭,這都是上帝所憎惡,更是惹動上帝怒氣!

    我們既然蒙恩成為上帝的兒女,就要像以色列人一般,要和未信主的人有分別,因為我們是屬上帝的,是聖潔的!

沒有留言: