2016年7月4日 星期一

約拿書4:1-4



4:1 這事約拿大大不悅,且甚發怒,
4:2 就禱告耶和華說:「耶和華啊,我在本國的時候豈不是這樣說嗎?我知道你是有恩典、有憐憫的上帝,不輕易發怒,有豐盛的慈愛,並且後悔不降所說的災,所以我急速逃往他施去。
4:3 耶和華啊,現在求你取我的命吧!因為我死了比活著還好。」
4:4 耶和華說:「你這樣發怒合乎理嗎?」

But it displeased Jonah exceedingly, and he was angry.  And he prayed to the Lord and said, “O Lord, is not this what I said when I was yet in my country? That is why I made haste to flee to Tarshish; for I knew that you are a gracious God and merciful, slow to anger and abounding in steadfast love, and relenting from disaster.  Therefore now, O Lord, please take my life from me, for it is better for me to die than to live.”  And the Lord said, “Do you do well to be angry?”

*********

    在這裡看見約拿為耶和華不降災給尼尼微城的百姓心中非常的不悅還向上帝發怒

    可是上帝也回答得很可愛:「你這樣發怒合乎理嗎?」

    的確有許多時候我們自以為有理,發一些自己都覺得好笑的怒氣,以至於自己受虧損!

    所以,我們要常常記得上帝這樣的提醒:「你這樣發怒合乎理嗎?」


沒有留言: