2017年9月5日 星期二

耶利米書31:1-6

31:1 耶和華說:「那時,我必作以色列各家的上帝;他們必作我的子民。」
31:2 耶和華如此說:脫離刀劍的就是以色列人。我使他享安息的時候,他曾在曠野蒙恩。
31:3 古時(或譯:從遠方)耶和華向以色列(原文是我)顯現,說:我以永遠的愛愛你,因此我以慈愛吸引你。
31:4 以色列的民(原文是處女)哪,我要再建立你,你就被建立;你必再以擊鼓為美,與歡樂的人一同跳舞而出;
31:5 又必在撒馬利亞的山上栽種葡萄園,栽種的人要享用所結的果子。
31:6 日子必到,以法蓮山上守望的人必呼叫說:起來吧!我們可以上錫安,到耶和華─我們的上帝那裡去。

“At that time,” declares the Lord, “I will be the God of all the families of Israel, and they will be my people.”

2 This is what the Lord says:

The people who survive the sword
    will find favor in the wilderness;
    I will come to give rest to Israel.”
3 The Lord appeared to us in the past,[a] saying:

I have loved you with an everlasting love;
    I have drawn you with unfailing kindness.
4 I will build you up again,
    and you, Virgin Israel, will be rebuilt.
Again you will take up your timbrels
    and go out to dance with the joyful.
5 Again you will plant vineyards
    on the hills of Samaria;
the farmers will plant them
    and enjoy their fruit.
6 There will be a day when watchmen cry out
    on the hills of Ephraim,
Come, let us go up to Zion,
    to the Lord our God.’”

************

    上帝這裡再次說道:「我必作以色列各家的上帝;他們必作我的子民!」

    可見上帝是多麼看重這樣的關係,並且還強調:「我以永遠的愛愛你,因此我以慈愛吸引你。」

    上帝既是這樣愛以色列,所以必定讓以色列再次復興!同樣,祂在基督裡,更是這樣愛屬祂的兒女,祂永不離棄我們!

沒有留言: