2017年10月17日 星期二

以賽亞書12:1-6


12:1 到那日,你必說:耶和華啊,我要稱謝你!因為你雖然向我發怒,你的怒氣卻已轉消;你又安慰了我。
12:2
看哪!上帝是我的拯救;我要倚靠他,並不懼怕。因為主耶和華是我的力量,是我的詩歌,他也成了我的拯救。
12:3
所以,你們必從救恩的泉源歡然取水。
12:4
在那日,你們要說:當稱謝耶和華,求告他的名;將他所行的傳揚在萬民中,提說他的名已被尊崇。
12:5
你們要向耶和華唱歌,因他所行的甚是美好;但願這事普傳天下。
12:6
錫安的居民哪,當揚聲歡呼,因為在你們中間的以色列聖者乃為至大。

You will say in that day:
I will give thanks to you, O Lord,
for though you were angry with me,
your anger turned away,
and you comforted me.

2
Surely God is my salvation;
I will trust, and will not be afraid,
for the Lord God is my strength and my might;
he has become my salvation.

3 With joy you will draw water from the wells of salvation. 4And you will say in that day:
Give thanks to the Lord,
call on his name;
make known his deeds among the nations;
proclaim that his name is exalted.

5
Sing praises to the Lord, for he has done gloriously;
let this be known in all the earth.
6
Shout aloud and sing for joy, O royal Zion,
for great in your midst is the Holy One of Israel.

**************

    當人感受到上帝的慈愛時,自然會讚美上帝!這也就是說,對上帝的敬拜是被動性,不是主動性的。人不會主動敬拜上帝,若是的話只是在眾神中多一位神,等於是偶像崇拜,不是真正敬拜上帝。

    真正敬拜上帝是心被恩趕來讚美上帝,只有尊上帝為大!其他的都不是上帝,只不過是偶像。偶像不能行上帝的事,我們也不用屈膝敬拜。但是,上帝我們必須把祂當成唯一的上帝來敬拜,並且要享受祂的救恩,正如先知所說:「所以,你們必從救恩的泉源歡然取水。

    當然我們不僅要享受上帝得救恩,更是要宣揚上帝的名,為主的拯救大能做見證!正如先知所說:「你們要向耶和華唱歌,因他所行的甚是美好;但願這事普傳天下。錫安的居民哪,當揚聲歡呼,因為在你們中間的以色列聖者乃為至大。

    所以基督徒,當在耶穌基督裡尊上帝為大,將榮耀歸給上帝,不要將榮耀歸給自己!


沒有留言: