2021年6月6日 星期日

約翰福音8:21-30

 


8:21 耶穌又對他們說:「我要去了,你們要找我,並且你們要死在罪中。我所去的地方,你們不能到。」
8:22
猶太人說:「他說『我所去的地方,你們不能到』,難道他要自盡嗎?」
8:23
耶穌對他們說:「你們是從下頭來的,我是從上頭來的;你們是屬這世界的,我不是屬這世界的。
8:24
所以我對你們說,你們要死在罪中。你們若不信我是基督,必要死在罪中。」
8:25
他們就問他說:「你是誰?」耶穌對他們說:「就是我從起初所告訴你們的。
8:26
我有許多事講論你們,判斷你們;但那差我來的是真的,我在他那裡所聽見的,我就傳給世人。」
8:27
他們不明白耶穌是指著父說的。
8:28
所以耶穌說:「你們舉起人子以後,必知道我是基督,並且知道我沒有一件事是憑著自己做的。我說這些話乃是照著父所教訓我的。
8:29
那差我來的是與我同在;他沒有撇下我獨自在這裡,因為我常做他所喜悅的事。」
8:30
耶穌說這話的時候,就有許多人信他。

 

21 Once more Jesus said to them, “I am going away, and you will look for me, and you will die in your sin. Where I go, you cannot come.”

22 This made the Jews ask, “Will he kill himself? Is that why he says, ‘Where I go, you cannot come’?”

23 But he continued, “You are from below; I am from above. You are of this world; I am not of this world. 24 I told you that you would die in your sins; if you do not believe that I am he, you will indeed die in your sins.”

25 “Who are you?” they asked.

“Just what I have been telling you from the beginning,” Jesus replied. 26 “I have much to say in judgment of you. But he who sent me is trustworthy, and what I have heard from him I tell the world.”

27 They did not understand that he was telling them about his Father. 28 So Jesus said, “When you have lifted up[a] the Son of Man, then you will know that I am he and that I do nothing on my own but speak just what the Father has taught me. 29 The one who sent me is with me; he has not left me alone, for I always do what pleases him.” 30 Even as he spoke, many believed in him.

 

***************

 

    主耶穌表明自己就是基督並且明明地宣告:「你們是從下頭來的,我是從上頭來的;你們是屬這世界的,我不是屬這世界的。所以我對你們說,你們要死在罪中。你們若不信我是基督,必要死在罪中。」

 

    也因為這樣信耶穌是基督是多麼重要,這不是我們感覺如何的問題,而是我們要接受主耶穌的宣告,要信靠耶穌是基督,讓上帝的救贖臨到我們!

 

    主耶穌也清楚的說到:「你們若不信我是基督,必要死在罪中。」

 

    而且主耶穌更是加強地說:「你們舉起人子以後,必知道我是基督,並且知道我沒有一件事是憑著自己做的。我說這些話乃是照著父所教訓我的。那差我來的是與我同在;他沒有撇下我獨自在這裡,因為我常做他所喜悅的事。」

 

    親愛的朋友不要再猶豫了要勇敢承認耶穌是基督同樣已經信主的弟兄姊妹要堅持唯有主耶穌是基督是救主除了耶穌基督以外沒有別的名可以靠著得救

 

 

 

沒有留言: