2021年6月6日 星期日

約翰福音8:48-59

 

8:48 猶太人回答說:「我們說你是撒馬利亞人,並且是鬼附著的,這話豈不正對嗎?」
8:49
耶穌說:「我不是鬼附著的;我尊敬我的父,你們倒輕慢我。
8:50
我不求自己的榮耀,有一位為我求榮耀、定是非的。
8:51
我實實在在地告訴你們,人若遵守我的道,就永遠不見死。」
8:52
猶太人對他說:「現在我們知道你是鬼附著的。亞伯拉罕死了,眾先知也死了,你還說:『人若遵守我的道,就永遠不嘗死味。』
8:53
難道你比我們的祖宗亞伯拉罕還大嗎?他死了,眾先知也死了,你將自己當作甚麼人呢?」
8:54
耶穌回答說:「我若榮耀自己,我的榮耀就算不得甚麼;榮耀我的乃是我的父,就是你們所說是你們的上帝。
8:55
你們未曾認識他;我卻認識他。我若說不認識他,我就是說謊的,像你們一樣;但我認識他,也遵守他的道。
8:56
你們的祖宗亞伯拉罕歡歡喜喜地仰望我的日子,既看見了就快樂。」
8:57
猶太人說:「你還沒有五十歲,豈見過亞伯拉罕呢?」
8:58
耶穌說:「我實實在在地告訴你們,還沒有亞伯拉罕就有了我。」
8:59
於是他們拿石頭要打他;耶穌卻躲藏,從殿裡出去了。

 

48 The Jews answered him, “Aren’t we right in saying that you are a Samaritan and demon-possessed?”

49 “I am not possessed by a demon,” said Jesus, “but I honor my Father and you dishonor me. 50 I am not seeking glory for myself; but there is one who seeks it, and he is the judge. 51 Very truly I tell you, whoever obeys my word will never see death.”

52 At this they exclaimed, “Now we know that you are demon-possessed! Abraham died and so did the prophets, yet you say that whoever obeys your word will never taste death. 53 Are you greater than our father Abraham? He died, and so did the prophets. Who do you think you are?”

54 Jesus replied, “If I glorify myself, my glory means nothing. My Father, whom you claim as your God, is the one who glorifies me. 55 Though you do not know him, I know him. If I said I did not, I would be a liar like you, but I do know him and obey his word. 56 Your father Abraham rejoiced at the thought of seeing my day; he saw it and was glad.”

57 “You are not yet fifty years old,” they said to him, “and you have seen Abraham!”

58 “Very truly I tell you,” Jesus answered, “before Abraham was born, I am!” 59 At this, they picked up stones to stone him, but Jesus hid himself, slipping away from the temple grounds.

 

***************

 

    主耶穌面對有上帝觀念的猶太人傳福音不見得是容易的因為他們不能接受主耶穌就是上帝的兒子就是基督更不能接受祂的神性無法接受主耶穌說:「我實實在在地告訴你們,還沒有亞伯拉罕就有了我。」

 

    然而主耶穌既是全能的上帝,取了人身在人的中間,當然是清楚亞伯拉罕是誰,當然是看過亞伯拉罕。也因此,我們不要以為主耶穌只是一位年輕的猶太人,祂仍然是完全的上帝,只是祂取了人身是要完成獻祭的需要,祂是要所有屬祂的人代贖而死,完成救贖的計畫。

 

    也因為如此,我們要同眾聖徒一同來讚美主耶穌的救贖大功,將榮耀歸給預備救恩的上帝!

 

 

 

 

沒有留言: