2022年9月15日 星期四

雅各書1章12-18節

 

1:12 遭受試煉而忍耐到底的人有福了;因為通過考驗之後,他將領受上帝向愛他的人所應許那生命的冠冕。

1:13 人如果經歷這種試煉,不可以說:「上帝在試誘我」;因為上帝不受邪惡的試誘,也不試誘人。

1:14 一個人受試誘,是被自己的慾望勾引去的。

1:15 他的慾望懷了胎,生出罪惡,罪惡一旦長成就產生死亡。

1:16 我親愛的弟兄姊妹們,不要被愚弄了!

1:17 一切美善的事物和各樣完美的恩賜都是從天上來的,是從天父來的;他是一切光的創造主。他沒有改變,也沒有轉動的影子。

1:18 他按照自己的旨意,藉著真理的話創造了我們,使我們在他所造的萬物中居首位。

 

   Blessed is the man who perseveres under trial, because when he has stood the test, he will receive the crown of life that God has promised to those who love him. When tempted, no one should say, 'God is tempting me.' For God cannot be tempted by evil, nor does he tempt anyone; but each one is tempted when, by his own evil desire, he is dragged away and enticed. Then, after desire has conceived, it gives birth to sin; and sin, when it is full-grown, gives birth to death. Don't be deceived, my dear brothers. Every good and perfect gift is from above, coming down from the Father of the heavenly lights, who does not change like shifting shadows. He chose to give us birth through the word of truth, that we might be a kind of firstfruits of all he created.

 

   【關於上帝】

 

   1. 上帝不試誘人。

 

   2. 一切美善的事物和各樣完美的恩賜都是從天上來的,是從天父來的;他是一切光的創造主。他沒有改變,也沒有轉動的影子。

 

   3. 他按照自己的旨意,藉著真理的話創造了我們,使我們在他所造的萬物中居首位。

 

       【關於我】:

 

   □應許:遭受試煉而忍耐到底的人有福了;因為通過考驗之後,他將領受上帝向愛他的人所應許那生命的冠冕。

 

   □榜樣:主耶穌基督用上帝的話勝過魔鬼之試誘。

 

   ○聆聽親愛的救主的聲音,我要對他說…

 

   □「對不起」:求主赦免我曾經為魔鬼之試誘所勝而跌倒。

 

   □「謝謝」:謝謝主用祢的力量鼓勵我。

 

   □「請求」:幫助我在試誘中仍然仰望天父的幫助。

 

   □「我愛祢」:我願意在世人面前訴說祢的贖罪是永遠有效

沒有留言: