2017年11月15日 星期三

以賽亞書45:20-25


45:20 你們從列國逃脫的人,要一同聚集前來。那些抬著雕刻木偶、禱告不能救人之神的,毫無知識。

45:21
你們要述說陳明你們的理,讓他們彼此商議。誰從古時指明?誰從上古述說?不是我耶和華嗎?除了我以外,再沒有上帝;我是公義的上帝,又是救主;除了我以外,再沒有別神。

45:22
地極的人都當仰望我,就必得救;因為我是上帝,再沒有別神。

45:23
我指著自己起誓,我口所出的話是憑公義,並不反回:萬膝必向我跪拜;萬口必憑我起誓。

45:24
人論我說,公義、能力,惟獨在乎耶和華;人都必歸向他。凡向他發怒的必至蒙羞。

45:25
以色列的後裔都必因耶和華得稱為義,並要誇耀。

20
Assemble yourselves and come together,
draw near, you survivors of the nations!
They have no knowledge—
those who carry about their wooden idols,
and keep on praying to a god
that cannot save.
21
Declare and present your case;
let them take counsel together!
Who told this long ago?
Who declared it of old?
Was it not I, the Lord?
There is no other god besides me,
a righteous God and a Savior;
there is no one besides me.

22
Turn to me and be saved,
all the ends of the earth!
For I am God, and there is no other.
23
By myself I have sworn,
from my mouth has gone forth in righteousness
a word that shall not return:
“To me every knee shall bow,
every tongue shall swear.”

24
Only in the Lord, it shall
be said of me,
are righteousness and strength;
all who were incensed against him
shall come to him and be ashamed.
25
In the Lord all the
offspring of Israel
shall triumph and glory.

****************

    耶穌基督是上帝拯救的展現,祂雖然像一隻麻雀落在地上,是軟弱與無能,甚至羞辱的死在十字架上,及其的軟弱與失敗,卻展現了上帝的大能力!讓我們靠這耶穌所賜的無形翅膀,可以飛越死亡,進入永生,享受上帝的同在,這就是上帝拯救的大能!

    也因為如此,我們可以如先知一般宣告:除了耶和華以外,再沒有上帝;耶和華是公義的上帝,又是救主;除了耶和華以外,再沒有別神。地極的人都當仰望耶和華,就必得救;因為耶和華是上帝,再沒有別神

    惟有耶穌基督能帶給我們復活的大能,也透過耶穌基督我們感受到無能者的大能我們不要悲嘆自己的失敗與軟弱,因為上帝的大能要透過我們的軟弱與無能展現出來,如同主耶穌賜給我們的無形的翅膀!


沒有留言: