2021年5月12日 星期三

歷代志下6:1-11

 


6:1 那時,所羅門說:耶和華曾說他必住在幽暗之處。
6:2
但我已經建造殿宇作你的居所,為你永遠的住處。
6:3
王轉臉為以色列會眾祝福,以色列會眾就都站立。
6:4
所羅門說:「耶和華以色列的上帝是應當稱頌的!因他親口向我父大衛所應許的,也親手成就了。
6:5
他說:『自從我領我民出埃及地以來,我未曾在以色列眾支派中選擇一城建造殿宇為我名的居所,也未曾揀選一人作我民以色列的君;
6:6
但選擇耶路撒冷為我名的居所,又揀選大衛治理我民以色列。』」
6:7
所羅門說:「我父大衛曾立意要為耶和華以色列上帝的名建殿,
6:8
耶和華卻對我父大衛說:『你立意要為我的名建殿,這意思甚好;
6:9
只是你不可建殿,惟你所生的兒子必為我名建殿。』
6:10
「現在耶和華成就了他所應許的話,使我接續我父大衛坐以色列的國位,是照耶和華所說的,又為耶和華以色列上帝的名建造了殿。
6:11
我將約櫃安置在其中,櫃內有耶和華的約,就是他與以色列人所立的約。」

 

Then Solomon said, “The Lord has said that he would dwell in a dark cloud; I have built a magnificent temple for you, a place for you to dwell forever.”

While the whole assembly of Israel was standing there, the king turned around and blessed them. Then he said:

“Praise be to the Lord, the God of Israel, who with his hands has fulfilled what he promised with his mouth to my father David. For he said, ‘Since the day I brought my people out of Egypt, I have not chosen a city in any tribe of Israel to have a temple built so that my Name might be there, nor have I chosen anyone to be ruler over my people Israel. But now I have chosen Jerusalem for my Name to be there, and I have chosen David to rule my people Israel.’

“My father David had it in his heart to build a temple for the Name of the Lord, the God of Israel. But the Lord said to my father David, ‘You did well to have it in your heart to build a temple for my Name. Nevertheless, you are not the one to build the temple, but your son, your own flesh and blood—he is the one who will build the temple for my Name.’

10 “The Lord has kept the promise he made. I have succeeded David my father and now I sit on the throne of Israel, just as the Lord promised, and I have built the temple for the Name of the Lord, the God of Israel. 11 There I have placed the ark, in which is the covenant of the Lord that he made with the people of Israel.”

 

**********

 

    看到所羅門的禱告和想到所羅門一生的行徑,就覺得人在怎麼有智慧、有能力,終將敗壞!要不是隨時存敬畏上帝的心,很容易因為自己的成就而迷失!因為人有成就,不是來自於自己,是上帝的恩助,因此榮耀不可以歸給自己!

 

    人有榮耀是不好的,更可悲的是人忘記自己是有限的,以為擁有了金錢、名聲就有榮耀!其實榮耀是屬上帝的,世人不配得的!怪不得大衛會說:「耶和華啊,榮耀不要歸與我們,不要歸與我們;要因你的慈愛和誠實歸在你的名下!」(詩篇115:1)

 

   主阿!幫助我們,讓我們不要貪求虛浮的榮耀,讓我們認識你真實的榮耀,並永遠活在你榮耀的蔭蔽之下,享受永生無限!

 

 

沒有留言: