2018年5月5日 星期六

哥林多後書7:2-7


7:2 你們要心地寬大收納我們。我們未曾虧負誰,未曾敗壞誰,未曾佔誰的便宜。
7:3
我說這話,不是要定你們的罪。我已經說過,你們常在我們心裡,情願與你們同生同死。
7:4
我大大地放膽,向你們說話;我因你們多多誇口,滿得安慰;我們在一切患難中分外地快樂。
7:5
我們從前就是到了馬其頓的時候,身體也不得安寧,周圍遭患難,外有爭戰,內有懼怕。
7:6
但那安慰喪氣之人的上帝藉著提多來安慰了我們;
7:7
不但藉著他來,也藉著他從你們所得的安慰,安慰了我們;因他把你們的想念、哀慟,和向我的熱心,都告訴了我,叫我更加歡喜。

Make room for us in your hearts. We have wronged no one, we have corrupted no one, we have exploited no one. I do not say this to condemn you; I have said before that you have such a place in our hearts that we would live or die with you. I have spoken to you with great frankness; I take great pride in you. I am greatly encouraged; in all our troubles my joy knows no bounds.
For when we came into Macedonia, we had no rest, but we were harassed at every turn—conflicts on the outside, fears within. But God, who comforts the downcast, comforted us by the coming of Titus, and not only by his coming but also by the comfort you had given him. He told us about your longing for me, your deep sorrow, your ardent concern for me, so that my joy was greater than ever.

*************

    保羅和哥林多教會之間的感情,超越今日教會和牧者的關係保羅對哥林多教會是心存感激,是因為他們的愛心和信心。雖然哥林多教會有許多的問題,也在哥林多前書中我們看見保羅的責備,但是保羅卻在這裡說到他們帶給他的安慰,始他在苦難中仍然喜樂!

    保羅與哥林多教會的關係,也告訴我們牧會最大的快樂是看見教會得以建立,在一個地區為主耶穌做美好的見證!因為傳道者是差遣到教會中,去建立教會的信徒,活出基督的樣式,成為基督的門徒。所以,我們要強調:教會的信徒就是基督的門徒,是不可分的!

     雖然現在暫時沒有牧會,但是我牧會的理念就是「信徒即門徒」,不需要特別從信徒中挑出一群人當門徒。牧者在教會,就是要喚醒平信徒成為基督的門徒。先知以西結也曾向荒原中的枯骨呼喊,他們就站起來成為耶和華的軍隊,今日牧者也該如此!


沒有留言: