2018年4月29日 星期日

腓立比書2:19-24


2:19 我靠主耶穌指望快打發提摩太去見你們,叫我知道你們的事,心裡就得著安慰。
2:20
因為我沒有別人與我同心,實在掛念你們的事。
2:21
別人都求自己的事,並不求耶穌基督的事。
2:22
但你們知道提摩太的明證;他興旺福音,與我同勞,待我像兒子待父親一樣。
2:23
所以,我一看出我的事要怎樣了結,就盼望立刻打發他去;
2:24
但我靠著主自信我也必快去。

19 I hope in the Lord Jesus to send Timothy to you soon, that I also may be cheered when I receive news about you. 20 I have no one else like him, who will show genuine concern for your welfare. 21 For everyone looks out for their own interests, not those of Jesus Christ. 22 But you know that Timothy has proved himself, because as a son with his father he has served with me in the work of the gospel. 23 I hope, therefore, to send him as soon as I see how things go with me. 24 And I am confident in the Lord that I myself will come soon.

***************

    推薦提摩太給腓立比教會的弟兄姊妹,因為他將要代表保羅,去見腓立比教會的弟兄姊妹。而提摩太是怎樣的人呢?保羅特別說到:「他興旺福音,與我同勞,待我像兒子待父親一樣。

    但是他之所以派遣提摩太,是因為他想念腓立比教會的弟兄姊妹,又無法親自去,只好這樣做。然而保羅為了不讓他們失望,所以宣告:「但我靠著主自信我也必快去。

    當然將來如何只有上帝知道,但是保羅實在是關心腓立比教會的弟兄姊妹。教會牧者更是要像保羅一般愛自己所牧養的教會,常常關心代禱。

沒有留言: