2018年4月29日 星期日

腓立比書2:25-30


2:25 然而,我想必須打發以巴弗提到你們那裡去。他是我的兄弟,與我一同做工,一同當兵,是你們所差遣的,也是供給我需用的。
2:26
他很想念你們眾人,並且極其難過,因為你們聽見他病了。
2:27
他實在是病了,幾乎要死;然而上帝憐恤他,不但憐恤他,也憐恤我,免得我憂上加憂。
2:28
所以我越發急速打發他去,叫你們再見他,就可以喜樂,我也可以少些憂愁。
2:29
故此,你們要在主裡歡歡樂樂地接待他,而且要尊重這樣的人;
2:30
因他為做基督的工夫,幾乎至死,不顧性命,要補足你們供給我的不及之處。

25 But I think it is necessary to send back to you Epaphroditus, my brother, co-worker and fellow soldier, who is also your messenger, whom you sent to take care of my needs. 26 For he longs for all of you and is distressed because you heard he was ill. 27 Indeed he was ill, and almost died. But God had mercy on him, and not on him only but also on me, to spare me sorrow upon sorrow. 28 Therefore I am all the more eager to send him, so that when you see him again you may be glad and I may have less anxiety. 29 So then, welcome him in the Lord with great joy, and honor people like him, 30 because he almost died for the work of Christ. He risked his life to make up for the help you yourselves could not give me.

***************

    保羅更為以巴弗提感謝腓立比教會,因為他是讓保羅非常感動的腓立比信徒,並且向腓立比教會說到:「你們要在主裡歡歡樂樂地接待他,而且要尊重這樣的人;因他為做基督的工夫,幾乎至死,不顧性命,要補足你們供給我的不及之處。

    這也讓我們感受到主裡面的情誼是多麼美好啊!

沒有留言: