2021年10月27日 星期三

腓立比書1:15-19

 


1:15 有的傳基督是出於嫉妒紛爭,也有的是出於好意。
1:16
這一等是出於愛心,知道我是為辯明福音設立的;
1:17
那一等傳基督是出於結黨,並不誠實,意思要加增我捆鎖的苦楚。
1:18
這有何妨呢?或是假意,或是真心,無論怎樣,基督究竟被傳開了。為此,我就歡喜,並且還要歡喜;
1:19
因為我知道,這事藉著你們的祈禱和耶穌基督之靈的幫助,終必叫我得救。

15 It is true that some preach Christ out of envy and rivalry, but others out of goodwill. 16 The latter do so out of love, knowing that I am put here for the defense of the gospel. 17 The former preach Christ out of selfish ambition, not sincerely, supposing that they can stir up trouble for me while I am in chains. 18 But what does it matter? The important thing is that in every way, whether from false motives or true, Christ is preached. And because of this I rejoice.

Yes, and I will continue to rejoice, 19 for I know that through your prayers and God’s provision of the Spirit of Jesus Christ what has happened to me will turn out for my deliverance.

 

************

 

    保羅面對了支持和反對他的人但是很奇妙的是兩方面的人都利用福音來達成目的然而保羅並不介意因為他所求的不是自己的好處而是盼望福音能夠宣揚出去

 

    當然從保羅的敘述讓我們得的警戒是善的事物常常被惡者利用以至於讓惡者更加得邪惡正向陷害保羅的這一群人想藉由傳福音使保羅陷入困境讓人用世界的力量來逼迫保羅好達成他們的野心卻被別人認為他們是愛主善良的人士卻不知他們內心的險惡

 

    在末世惡者常常假裝成光明得天使這是保羅內心的感嘆但是他清楚最終基督必定得勝所以他很有把握地說:「因為我知道,這事藉著你們的祈禱和耶穌基督之靈的幫助,終必叫我得救。」

 

    屬乎主的人,主必定保守到底,救他們脫離一切魔鬼的詭計!

 

 

沒有留言: